Tayyip Erdoğancı olmanın tam vaktidir, haydi!

İyi ki geldiniz Ekmeleddin bey!

Tayyip Erdoğan'ın sizin yanınızda ne kadar masum kaldığını sayenizde gördük. Hakikaten gerçek tehlike sizmişsiniz!

Erdoğan “Gezi”de birleştirmişti solcuyu, sağcıyı, Türk milliyetçisini, Kürt milliyetçisini, sosyalisti, liberali... Şimdi asıl sizin korkunuz birleştirdi hepsini.

Anladık ki Gezi herkesin hayalinde farklı bir masalmış! Şimdi gerçeği görebiliyoruz. Hani diyorduk ya, hareket iyi, ama denetimi kimde? Amerika bunun neresinde? Sosyalistler niye kenarda köşede? Hani diyorduk ya, hadi bu “Gezi” gelişse gelişse nereye varır, hadi hükümeti yıksa yerine ne kurulur? Bunlar laf mı diyorlardı, çık sokağa...

Bak gördün mü, harekete katılanların çoğu CHP'li diyorduk da, yok öyle şey diyorlardı. CHP genel başkanı kimi seçti, sizi Ekmeleddin bey... Şimdi kötü oldular genel başkanlarını dinleyenler.  “Gezi”de iyiydi CHP, şimdi kötüleşti. Gezi'ye katılırken iyiydi ülkücüler, şimdi kötü oldular yine, yine fena çocuk oldular... “Gezi”ye bir kısım İslamcı da destek vermişti, iyiydiler o zaman, birden kaka oldular gene…

Erdoğan diktatör miktatör ama, bu ülke AKP zulmünden daha fazlalarını gördü demeye çalışıyorduk. Çok dönem yaşadık, daha ağır faşizm vardı, 80 öncesi, 80 sonrası, 90'lar... Bunu niye söylüyorduk laf arası. Erdoğan’a karşı olan herkesi sütten çıkmış ak kaşık sanmayalım diye. Gerçeğe sadakatten. Solcu ancak gerçeğe sadık kalırsa güçlenebilir diye ham bir hayalimiz vardı hani!

Onlar ne yapıyordu, yalan yanlış her şeyi abartırsak sahici görünür, taraftar toplarız diyorlardı. Her şeyi, ama her öğretiyi unutmuş, Erdoğan’a odaklanmışlardı.  Sadece Erdoğan’a vurarak siyaset yapılmaz, bu olsa olsa Erdoğan’ı güçlendirir diyorduk. Dinlemiyorlardı, onları uykudan siz uyandırdınız Ekmeleddin bey!

Şimdi ne yapıyorlar? Şimdi de sizin tehlikenizi deve yapıyorlar. Daha dünkü hedef sizin sayenizde unutuldu. Siz ülkeye gerçeği getirdiniz. Sahi şimdi bu “Gezi”yi ne yapacaklar? “Gezi”deki tüm o sloganları ne yapacaklar?

Meğer en önemli hazinemiz laiklikmiş! Siz de onun baş düşmanıymışsınız. Erdoğan yanınızda solda sıfır kalırmış. Türkiye’deki laikler, hatırı sayılır bir bölümü … adamı Şeriatçı yapar, herhangi biriyle on dakika konuş, yeter de artar, normal insanı, hatta ateisti radikal İslamcı yapar. Yapıyorlar da zaten. Bol bol yapıyorlar. Bize bunu iyice bir anımsattınız. Bunlar öyle taassup içinde, öyle meczup dindar ki, her biri 30 yıl önce ne öğrenmişse onu dua gibi tekrarlar durur, adamı hasta eder, dinsizi inadına dine döndürür, bunlar sözde laik ama öyle radikal dinci ki, kendi inançlarının dinine öyle tutsak ki. Tüm bu yobazları siz birleştirdiniz Ekmeleddin bey.   

İyi ki çıktınız ortaya! İyi ki tahliyeler oldu.

12 yıldır tüm bu olup bitende en az suçlunun Tayyip Erdoğan olduğunu gördük.

Kürtçüler rahat artık. 30 yıldır Amerikan himayesindeler, bilmem kaç yıldır dini kullanıyorlar. Ama sizin sayenizde onlar da birleşik cephedeler artık, ferah şekilde Erdoğan'ı destekleyecekler.  

Onların kuyruğundaki sosyalistler de rahat. Onlar hep rahattı zaten, sosyalizm sadece güzel bir sözcüktü dillerinde, şimdi şarkısını da söyleyebilirler, zafer yakın! Sosyalizmi önleyen siz ve temsil ettiğiniz Sünni Müslümanlıkmış. Gönül rahatlığıyla Erdoğan'ı destekleyebilirler.

Referandumda "hayır" veren sosyalistler de rahat bundan böyle. "Boykot demek evet demektir" diye boşuna uğraşmışlar, onlar da boykot etsinler seçimi, Erdoğan'ı desteklesinler. İçleri huzur dolu bu dindarlar da ferah, çünkü siz varsınız.  

İyi ki varsınız Ekmeleddin bey! Amerika'nın ıskartaya çıkardığı ne kadar derin ulusalcı varsa, problemin sizden kaynaklandığını söyleyip iktidarla kavgayı bırakabilirler.  Onur Öymen gibi nobran ruhlu Amerikancılar bile bize akıl öğretebilirler. Büyük hizmet yaptınız ne diyeyim!

Sonuçta size oy verilmez Ekmeleddin bey. Dünyadaki en kötü şeyi temsil ediyorsunuz. İnsanları oy verirken ikilemden kurtardınız. Allah sizden razı olsun! (Bakın, dindar olmaya başladım bile Ekmeleddin bey!)

Yalana, dolana, abartıya, kabartıya öyle saplanmışız ki, gerçeğe yaklaşan her sözü reddediyor bünyemiz. Tamamen bilinç kusmuğuna battığımızı bize siz gösterdiniz.  Bu ülkede Türk milliyetçiliği tehlike değilmiş, Kürt milliyetçiliği değilmiş, Amerikancılık tehlike değilmiş, kapitalizm, sermaye talanı zaten değilmiş, doğa katliamı değilmiş, AKP bile gerçek tehlike değilmiş. Bir tek sizin temsil ettiğiniz dincilik tehlikeymiş, bize gösterdiniz!

Kürtçüler, liberaller, ulusalcılar, sosyalistler... ilkelerinizi konuşturmanın tam zamanı. Ne güzel ilkeleriniz var sizin... Ne sevilesi ilkeleriniz... (Bunu fark etmemizi de size borçluyuz Ekmelleddin bey...) Tayyip Erdoğancı olmanın, birleşmenin  tam vaktidir, haydi.

Kaan Arslanoğlu

Facebook
yorumlar ... ( 58 )
30-06-2014
01-07-2014 11:26 (1)
"Kürtçüler rahat artık. 30 yıldır Amerikan himayesindeler..." insansız hava araçlarıyla bombalanan kürt dağları ne derdi acaba bu yorumunuza? bir nato ülkesinde yaşadığınızı unutuyorsunuz, küfrettiğiniz adamların bir nato ordusuyla savaştığını da görmezdenden geliyorsunuz, avrupa'nın ve birleşik devletlerin "amerikancı" diye yaftaladığınız örgütü ve mensuplarını "terörist" diye adlandırdığını bilmezden geliyorsunuz. kaan bey, siz hiç kendinizi türkçü bulmuyor musunuz? yakub
01-07-2014 11:35 (2)
cezayir'in bağımsızlığı için savaşanlara da "'arapçı' olmayın; fransa'nın sol güçlerine destek olun; sizin ulusal, demokratik haklarınız, fransız proleteryasının olası bir devriminden sonra konuşulabilir" mi derdiniz 50lerin fransa'sında yaşaydınız? bu dünyada herkese hak olan, bir kürt'e değildir zaten: kendi adına konuşmak! nerde o iddia ettiğiniz himaye? örgütün lideri, kendisine iltica edebileceği ülke mi bulabildi? askeri mühimmat mı hibe almış türkiye gibi? zalimsiniz kaan bey kürtler'e karşı. türksünüz, hem de pek türksünüz. izan, vicdan ve siyasi akıl diliyorum. yakub
01-07-2014 11:36 (3)
Yakup bey,burada hiç hakaret,küfür yok.İstediğinde en küçük El_Kaide hücresini dünyanın her yerinde yok eden ABD şimdiye dek Kandil dağını himayesi altına almış,tek bir operasyon yapmamıştır güya bu örgütü terörist gördüğü halde.Ayrıca Türkiye'nin operasyonlarına da çok seyrek olarak,çok sınırlı izin vermiştir.Durum gayet net.Çünkü ABD planlarında 40 yıldır vardır PKK.Türkiye'deki Amerikancı generallerle ABD'nin arasının açılması da zaten bu nedene dayanmaktadır. Operasyon yapılsın, onlar öldürülsün demiyorum, herkesin bilip yok saydığı bir şey söylüyorum. Türkçülük mü bu. Gerçek Türk mü? K.A
01-07-2014 11:54 (4)
Bir tarafın yalanına iştirak etmezsen sana ekmek yok. PKK-BDP solcudur, devrimcidir demezsen Türkçüsün, ırkçısın, faşistsin. AKP'ye muhalefet edersen darbecisin. Amerikancı emekli emeksiz generallere, bürokratlara, yargıçlara, bir öyle bir böyle güya sol partilere Atatürkçü, yurtsever, sosyalist demezsen liberalsin, Kürtçüsün, satılmışsın. Vay gerçek peşinde koşanlara. Bir de akla, vicdana çağrılan onlar olur.
01-07-2014 13:25 (5)
Sevgili Kaan'ın yazısına Erol Bilbilik dostumuzun yazısıyla yanıt verme gereği duydum. Zira Ekmelleddin İhsanoğlu'nun ABD'nin petrol ve doğalgaz zengini Ortadoğu, Güney Asya ve Orta Asya'yı hakimiyeti altına alma mücadelesi olan "Yeni Büyük Oyun" daki rolü ayan beyan ortadadır. İKO YENİ BÜYÜK OYUN'UN PARÇASI OLDU - EROL BİLBİLİK (Erol Bilbilik'in yazısına İlk Kurşun internet sitesinden ulaşabilirsiniz)
01-07-2014 13:59 (6)
Sevgili Kaan'ın yazısına Erol Bilbilik dostumuzun yazısıyla yanıt verme gereği duydum. Zira Ekmelleddin İhsanoğlu'nun ABD'nin petrol ve doğalgaz zengini Ortadoğu, Güney Asya ve Orta Asya'yı hakimiyeti altına alma mücadelesi olan "Yeni Büyük Oyun" daki rolü ayan beyan ortadadır. İKO YENİ BÜYÜK OYUN'UN PARÇASI OLDU - EROL BİLBİLİK (Erol Bilbilik'in yazısına İlk Kurşun internet sitesinden ulaşabilirsiniz) Ali Rıza Üçer
01-07-2014 17:13 (7)
türk devletinin güney kürdistan'daki operasyonlarına duyulan muhalefetin kaynağı güneydeki iktidarın otoritesinin tanınmaması ve her bombardımanın bölge halkını apoculara daha fazla yaklaştırmasıdır. ama bölgeye "türk" ideolojisinin izin verdiği zihinsel kapasiteyle bakınca görünen: "bıraksalar, 1 haftada 83:musul, 85:bağdat, 86:şam, 87:mekke, 88:medine! ama amerika bırakmıyor" oluyor ama subaylarınızı da abd eğitiyor ve mühimmatınız da abd'den. bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu. bu imaları da ilk defa duymuyorum kaan bey. bütün kemalistler bunu tekrarlıyor zaten her fırsatta.
01-07-2014 17:14 (8)
zaten kızmamın sebebi de bu. siz siyasi mücadeleye uzun süre emek vermişsiniz. ama hala ortalama bir kemalisti aşmıyor söylediğiniz. ayıp değil mi? abd'yi de o kadar abartmayın, bir usame'yi bulmak için neler çektiklerini biliyoruz. bu mantık da çok sakattır ayrıca. ben çıkıp, "12 eylül'ü sağ olarak atlatmışsınız, faili meçhullerin gırla gittiği bir ülkede hayatta kalmışsınız. demek ki tc ve abd sizi himaye etmiş" desem, ne hissedersiniz? bu sapık bir mantık olmaz mı?
01-07-2014 17:59 (9)
kürt hareketine solcu olmadığını iddia ederken, insanların kendi maaş bordrolarına, tapu-kadastro kayıtlarına ve kapitalist devletlere ödedikleri vergilere bakıp birazcık haya etmesi çağımızda çok güçtür elbette. ne de olsa her küçük burjuva gibi kürt köylüsü de hobi olarak mülkiyet hakkından, cinselliğinden, kuracağı aileden, isminden ve ortalama ömür süresinden vaz geçerek silah çatmaya hazırdır. hem de bunu sağcılık, amerikancılık vs adına yapmaktadır.
01-07-2014 17:59 (10)
abd'nin uzun vadeli planlarına gelince... wilson prensiplerinden nasiplenemeyen tek ulus kürtlerdir ortadoğu'da. ilginç değil mi? mahabad'ın yıkılmasını da kabul etmeyen tek devlet de abd mi yoksa? kürtlere ayaklarını basabilecekleri bir toprağı çok görüyorsanız, milliyetçi diyeceğim size, çünkü bilim öyle diyor. yakub
01-07-2014 18:12 (11)
Gerçek bilgiden yola çıkarak bir şey söylediğinizde Kemalist için Kürtçü, Kürtçü için Kemalist, Ulusalcı için liboş, Liboş için ulusalcı olursunuz.Sadece kendini doğruladığı noktada bilgi isteyen inanç insanları,inançlarının yanlışlığını yaşamları boyunca bir kez sorguluyorlar mı? Hayır! Bense bunu neredeyse her gün yaparım Yakup bey. Kürt ulusunu kendi kaderini tayin hakkını 16 yaşımdan bu yaşıma kadar savundum, ama sizin gözünüzde bir Kemalistim.İnsanların fedakarca silaha sarılması haklılığı kanıtlamaz, EL_kaide'ye bakın. Sorgulama değil, inanç prim yapar siyasada. Haklısınız Yakub beyKA
01-07-2014 22:47 (12)
Kaan'ın ağzına biber sürmeyi teklif ediyorum, hala bir Kemalisti aşamamış söyledikleri. Mesela şöyle söyleyebilir; genetik tahlillerde Kürt olduğu saptanan herkesin ayağını bastığı yer Kürdistan ilan edilsin. İşte gerçek demokrasi, Etnisiten neyse osun, etnik kökenini kimse aşamamalı Kaan. Damarında hangi kan akıyorsa onun dışında hiçbir şey olamazsın. Kürt olmanın dayanılmaz hafifliği. Zaten ne demişti Fukuyama? Tarihin sonu. Artık herşey A Priori, A Posteriori ise engizisyona, yaşasın demokrasi ve ırkların özgürlüğü M. İ.
02-07-2014 07:29 (13)
Aa, bu M.İ. bizim M.İ. imiş, alıntısından tanıdım:) Biraz Özkök tadı verecek ama sürekli seyahat halindeyim bu aralar, bir hastalık durumu gibi mazeret olarak arz ediyorum. Az önce İtalyan gümrüğünden iki adet devleti bulunan kendi etniklerimle geçerken T.C. kimliğime hamd ettim, artık ne kadar olduysa. Zaten ana ve babadilim Türkçe olduğundan pek seçeneğim de yok. Bu beni Kemalist ve Türkçü mü yapar? Üstelik Kurtuluş Savaşı ile gurur duyuyorum. Hatta hamd olayıyla Ekmelizme de göz kırpmış olabilirim...Y.Ü.
02-07-2014 08:58 (14)
Son aylarda veya yılda tahliye olanlar hedefi paralel yapı olarak belirlemişler sanki. Erdoğan'a da vuruyorlar. fakat dikkat çekmesin gibi. Aynı grubun Cumhurbaşkanlığı seçiminde Ekmeleddin'e muhaliflikleri o konuda fazla hevesli görünmeleri iyi değil. Tuhaf şeyler oluyor.
02-07-2014 10:41 (15)
Yalaz Hocam, İtalya'ya gitmişken, orada asimile olmuş halkları uyandırmanda yarar var; malum çizmede lombardlar, gotlar, latinler, etrüskler gibi çeşitli ırkları faşizan biçimde İtalyan yaptılar. Ne biçim bir demokrasi bu? Kökenleri hakkında bilinçlendirme çalışması yaparak onlara gerçek demokrasiyi göstermeni umuyoruz, gazan mübarek olsun. Mutluhan.
02-07-2014 11:58 (16)
Bazılarıda derki: Tayyip de mandacı, Ekmeleddin'de. Güya bunlara göre Atatürk ne yapmış: İngiliz mandasını da reddtmiş, Amerikan mandasını da... Sevsinler. Erdoğancı olmanın bundan dandik bir kılıfı olmaz. Bir tanesi iktidarda yahu. İyi o zaman yapın kurtuluş savaşını, kurun onun gibi bir Cumhuriyeti biz de peşinizden gelelim. Yarısından çoğu eski Amerikan markalı zaten. Razıyız, iktidara talip olun, koyun gücünüzü, halkın yüzde birini ikisini ikna edin de biz de peşinizden gelelim. Gerisi iktidarla anlaşmanın bahanesi
02-07-2014 13:02 (17)
Mutlutürk beyciğim, bu dedikleriniz bana zengin kuzey İtalya'nın niye bu yoksul güneylilere bakıyoruz diyerek onlardan ayrılmayı -onları ayırmayı- tartıştığını hatırlattı. Kuzey ligi miydi, neydi, Cumhuriyet ve Sol'daki hayatı avrupadan yaşayanlar sayfalarına bakmak lazım. Bu mevzularda öncelikle İtalyan olmak için yırtınan ve gümrüklerde örselenen , zamanında Osmanlıya ilk ayaklanıp kendi imkanlarıyla bağımsızlığını ilan etmiş kartal yürekli etniğimi uyandırasım geldi, gel gör ki iki neslidir asimile olmuşluğumdan dillerini bilmiyorum. Yalnız bizim isimlere bakınız; Kaan, Mutluhan. Yağız
03-07-2014 08:04 (18)
Osmanlı'ya karşı ayaklanan dedelerinizin yolundan gitseydiniz şimdi size İtalyan diyeceklerdi.Yani insanın İtalyan ya da Türk olması böyle bir basit tercihe bağlı iken,Kürt olması bu kadar basit değil Yağız beycim. Kürt kimliğini istisnai yapan da bu galiba. Bu durumda dünyada hiç değişmeyecek üç şeyin altın, paladyum ve Kürt kimliği olduğunu söyleyebiliriz.Bizim kimliklerimiz böyle bir sabit olmadığı için,Kaan,Yağız,Mutluhan gibi yüceltici sıfatlara gereksinim duyuyoruz herhalde.Sabitlenme gereksinimi galiba,değişime açık olmak insanları hep korkutmuştur,bilinene sığınmak ister korkan.
03-07-2014 09:50 (19)
Kendi ırkınızı yüceltirken herhangi bir ırkçıyı ne kadar aşıyorsunuz? Kürt kimliğini istisna sayarken ortalama bir nazinin dilini aşabiliyor musunuz? Kendinizin soydan gelen, sizin elinizde lmayan bir özelliği tepeye çıkarıyorsunuz. M.E. Bozkurt'u faşist ilan etmişti birileri. Almanlardan farkımızın Türk Cumhuriyetinin kültür ve dile dayalı olduğunu, kana dayalı olmadığını söylemişti oysa. Sizse Kürt kimliğini istisna ilan edip diğer kimliklerden bahsedenleri ırkçı, faşist ilan ediyorsunuz. İsimlerden yola çıkarak eleştirmenizse nesnellikle, bilimsellikle ilginizin olmadığını gösteriyor.-Ceyda
03-07-2014 10:18 (20)
İsimler genellikle yücelticidir. Kimisinin ismi tarihten gelir, kimisinin doğadan, kimisinin kendi dilinin yüceltilmesi istenmesinden... Güneş, gün ışığı, acı çekmeyen, gönül , umut eden, selvi boylu gibi anlamlara gelen isimler koyulur en iyi olasılıkla. Eğer ki Doğa, Ada, Yağmur, Güneş, Gönül, Rüzgar, Kaya gibi adlarsa kastettiğiniz Türkçe'de de vardır bol miktarda. Nereye varmak istiyorsunuz buradan bilmiyorum. Kendi kimliğinizi üstün göreceğiniz bir yol değildir bu. Yüceltici olmayan Kürtçe ya da başka bir dilde istisnai isimler mi var bunlardan farklı? Öğrenmek isteriz...-Ceyda
03-07-2014 11:25 (21)
Bir başkası da çıkar, "tarihinde önemli olaylar olmayan, sonradan üretilmiş, geçmişi düzensiz, gelişmesini tamamlayamamış uluslar tarihten gelen isim koymazlar" der. Bu da tam olarak doğru değildir. Gerçek hangi yönden bakarsanız ona göre değişen birşey olmamalıdır. Bütün bu olasılıkları hesaba katmalısınız. Kendi öznel konumunuz değerlendirmenizi ne kadar etkiliyor, göz önünde bulundurmalısınız. Yoksa bilimsel olamaz, önce kendinizi kandırırsınız. Kendi seçiminiz olmayan ve üzerinizden çıkaramadığınız kimlikleri oldukları gibi kabul edersiniz. Anlayışınız tek yönlüdür. Özgür olamazsınız.Ceyda
03-07-2014 21:28 (22)
türkiye'de ilk defa inönü'nün başbakanlığı döneminde atatürk'ün manevi kızı ve türk tarih kurumu'nun kurucusu afet inan tarafından, türkiye'nin on bölgeye ayrılarak on ekip tarafından kafatası ölçümü yapıldığı bizzat afet inan'ın hatıratlarına yansıdı. inönü döneminde yapılan araştırmalar daha sonra afet inan tarafından 1947 yılında 'türkiye halkının antropolojik karakterleri ve türkiye tarihi' ismiyle kitaplaştırıldı. kitapta 'ari türk ırkı'nın özellikleri ve kafatası ölçüleri anlatılıyor. afet inan, kafatası ölçülmesine nasıl başlandığını ise şöyle anlatıyor: '1936'da bütün memlekette büyük
03-07-2014 21:29 (23)
Ünlü Osmanlı mimarı Sinan’ın Türk asıllı olup olmadığı tartışmaları 1930’lu yıllarda gündeme geldi. -Afet İnan ve arkadaşlardı Mimar Sinan’ın Türk olduğunun bilinmesi için mezarındaki kafatasını ölçmeye karar verdiler. -Bir Heyet huzurunda Sinan’ın mezarı açıldı. Kafatası yerinden alındı. Ölçüldü. Atatürk’e sonuçlar açıklandı. -Atatürk, ölçüm sonuçlarına hayret etti. Ve Sinan’a olan hayranlığını “Heykelini yapınız” sözleri ile açıkladı. -Mimar Sinan’ın heykeli Ankara’da Dil Tarih’in bahçesine yerleştirildi. -Kafatasını ölçerek Türk ırkının özelliklerini, dağılım yerlerini bulmak isteyenler
03-07-2014 22:14 (24)
Ceyda hanım ben değişimi yüceltmek için biraz kinayeli yazmıştım ama yanlış anlaşıldım galiba. Değişimden korkan, dedesinin kimliğinden başka kimliğe korkuyla bakar, o nedenle değişime açık olmamanın istisnailiğini kastetmiştim, yani olumsuz bir vurgu yapıyorum istisnai derken. Değişim gelişmektir, ama yüceltme desteği gerekir, çünkü geçmişten gelene, belirli olana değil, belirsiz olana yönelirsiniz. Belirsiz olan ise devrimcilerin dışındakileri korkutur. Mutluhan
03-07-2014 22:15 (25)
"Atatürk’ün ulus devleti,ırk saflığı düşüncesini bilinçli olarak reddetmektedir.İnönü’nün bir ifadesine göre,‘damarlarında ister Moğol, ister Sami,ister Aryen kanı aksın,dil ve kültür bakımından Türk olmak isteyen kişi Türk’tür.Avrupalı bilginler istedikleri kadar kafataslarını incelesinler,bu konuda birtakım sonuçlara varsınlar, Türk yasaları hiçbir türden kabile ya da ırk bilincini teşvik etmemekte,aksine ezmektedir.’Gotthard Jäschke,Turkei,Kleine Auslandskunde,Junker und Dünnhaupt Verlag,Berlin,1941.Sf.64.Kesme yapıştırma sözde tarihle cumhuriyetin temellerine saldırmayınız.-Ceyda
03-07-2014 22:19 (26)
Kafatası ölçümleri, Türklerin anadolulu olmadıklarını, geri dönmeleri gerektiğini savunan ve bu tezlerini Türk kafatasının farklı olduğu biçimindeki ırkçı savlara dayandıranlara karşı, Türklerin Anadolu'nun yerli halkı olduklarını kanıtlamak için yapılmıştır. O günlerde kafatasçı olan Cumhuriyet değil, cumhuriyete saldıranlardı, bugün olduğu gibi. Mutluhan
03-07-2014 22:24 (27)
Bu kafatası ölçümleri konusunda şüpheci olmak, ama hemen peşin suçlayıcı olmamak lazım kanımca. Kafatası dahil, vücut ölçümleri o devirde antropolojik araştırmaların bir parçasıydı. Nerede bilim bitiyor nerede ırkçılık başlıyor, ayırmak o kadar kolay değil. O devirde ırkların, milletlerin yapısal özelliklerini araştırmak da bilimin parçasıydı, hiç de ırkçı olmayanlar da bunlarla meşguldü. O zaman genetik bilim de gelişmemişti. Bazı farklılıkların nelere dayandığını bilimsel olarak her araştırmaya kolayca ırkçılık damgası vurmamak gerek sanırım. İşi bir de antropologlara sormak lazım.
03-07-2014 22:41 (28)
Kinayenizi yazıldığı gibi(literally) anlamışım. Özür dilerim Mutluhan Bey. Bu anlayışta olan insanlar var ama. Ceyda
04-07-2014 00:52 (29)
TÜRK VATANDAŞLIĞI KANUNUNUN UYGULANMASINA İLİŞKİN YÖNETMELİK Bakanlar Kurulu Kararı : 11/2/2010-2010/139 Resmî Gazete : 6.4.2010/ 27544 Ç.Ü
04-07-2014 00:52 (30)
Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; g) Göçmen: Türk soyundan*** ve Türk kültürüne bağlı olup yerleşmek amacıyla tek başına veya toplu halde Türkiye’ye gelip 5543 sayılı İskân Kanunu uyarınca göçmen olarak kabul edilen kişiyi,
04-07-2014 00:52 (31)
TÜRK VATANDAŞLIĞI KANUNU Türk soylu yabancılar GEÇİCİ MADDE 1- (1) 11 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde öngörülen ikamet süresi, ( Türk soylu ) yabancılar için 31/12/2010 tarihine kadar iki yıl olarak uygulanır.Ç.Ü.
04-07-2014 00:52 (32)
Güneş dil teorisini duyan varmı bilmiyorum Dünyadaki tüm dillerin Türkçeden doğduğunu , tüm medeniyetlerinde ırk olarakta Türklere dayandığını iddia eden bir teori. Gazi Mustafa Kemal, büyükelçi Tahsin Mayatepeki bu işle görevlendirir Tahsinciğimiz yanılmıyorsam 10 civarında rapor gönderir. Temel olarak güney amerikadaki milletlerin kelimelerinin türkçeye dayandığı, islamın kurallarının buyuk bir kısmının güneşetapanlardan alındığı, .......Gönderilen raporlar T.T.K. ve T.D.K.tarafından incelenir. sonunda ne mi olur Tahsin başka bir büyükelçilik istemesine rağmen görevden alınır.Ç.Ü
04-07-2014 00:53 (33)
ÇEVİR GAZI YANMASIN.
04-07-2014 00:53 (34)
Günümüzde yaşayan en ünlü sümerolog olan Muazzez İlmiye ÇIĞ, “yapılan son çalışmalar Sümerlerle Türklerin ilişkisini kesin olarak ortaya koymuştur.
04-07-2014 00:54 (35)
biraz daha ileri gidip 'adem de türktü' demesini beklediğim türkçü/faşist beyanıdır. etnik kökenlerini olabildiğince geçmişe götürmeye çalışıyorlar. madem öyle ademe götürün, bütün insanlar türk olsun, sorun da bitsin. nedir bu ırkçılığınız?
04-07-2014 00:54 (36)
Güneş Dil Teorisi, Türkçe'nin dünya tarihindeki ilk dillerden biri olduğunu savunan dilbilim teorisidir. Teori, 1930'lu yıllarda Mustafa Kemal Atatürk tarafından desteklendi ve bizzat geliştirildi[1], ancak dilbilimciler tarafından kabul görmedi ve kısa sürede önemini yitirdi.[2] Atatürk'ün 1938 yılında vefatının ardından İbrahim Necmi Dilmen Ankara Üniversitesindeki Güneş-Dil Teorisi ile ilgili derslerine son verdi. Öğrencileri bunun sebebini sorduklarında "Güneş öldükten sonra onun teorisi nasıl hayatta kalabilirdi" diye cevap vermişti.[3]
04-07-2014 01:20 (37)
Bu arkadaşları yazının tık sayısını artırmak için benim bulduğumu sanacaklar. Ne ilgisi var bunların yazıyla? Ayrıca yeni oluşturulan bir milletin geçmişini araştırmaktan doğal ne olabilir. Elbette bu konuda abartılı yaklaşımlar da olacaktır, bu her etnik "olojinin" başına gelen şeydir istisnasız. Burada aşırı milliyetçiliğe ve ırkçılığa kayan yaklaşımlar da olacaktır. Yalnız Ç.Ü arkadaşımız üstünde Türk geçen her yaklaşımı aynı kefeye koyacaksa bunun sonu gelmez. "Türk soylular" dışardan göçmen kabul edilmiş, başka ne desinler? Güneş dili de ilginç bir çalışmadır ama kabul görmedi. Kaan A
04-07-2014 08:06 (38)
KAAN A.VATANDAŞLIĞA GEÇİŞİNDE AYRICALIK VAR
04-07-2014 08:06 (39)
Taa en baştaki yorumun yazıdan alıntısına bakarak tüm bunları o yorumdan başlayarak yazının çağırdığını görebiliriz, zaten konuyla ilgili yorum eklemekten de geri durmamışsınız sayın Arslangil. Bir çok dolambaçla birlikte yorumların bizi gerçeği arayışımızda ilerlettiğini görmek de güzel öte yandan. Güdümlü anlamama lüksüne sahip yorumcu dışında herkes aramıştır ama bir tashih ihtiyacı hissettim; İtalyanları oluşturan boylardan birine mensup değilim; Türkiye halkını oluşturan yaygın etnik karışımlardan birine mensup olduğumu bayağı büyüdükten sonra öğrendim. Zaten herkes öyle, ve bunun ne ben+
04-07-2014 08:06 (40)
VALLA İSTEDİĞİNİZ KADAR ARAŞTIRIN KAAN A.,YETERKİ BAŞKALARININ BAŞINI AĞRITMAYIN.KÜRTLER DAĞLI TÜRKTÜR SÖYLEMİ BİNLERCE İŞKNCE VE ÖLÜME YOLAÇTI BUNU BİLMİYOR OLAMAZSIN GERÇEĞE SADIKSIN DEĞİL Mİ
04-07-2014 08:06 (41)
bu sözün söylendiği, general gürsel'in diyarbakır'da yapmış olduğu konuşmadan bir bölüm aktaralım: "kürt diye bir millet yoktur. sizler hepiniz türksünüz. anlayışlı olunuz. memleketi parçalamak isteyenlere karşı birleşiniz. muzır propaganda yapanların yüzüne tükürünüz. sizi doğru yoldan ayırmak isteyenleri tel'in ediniz. ziya gökalp'in doğduğunu gören bu millet kürt olamaz. zaten yalnız bu memleket değil, türkiye'nin bütün doğusu türktür" kaynak: dünya gazetesi, 7 haziran 1977, sayfa 8.
04-07-2014 08:06 (42)
TÜRK "SOYLULARA" VATANDAŞLIĞA GEÇİŞTE İMTİYAZ VAR EKSİK OKUMA Ç.Ü.
04-07-2014 08:06 (43)
Yıl 1925. Şark Islahat Planı’ndan: “Vilayet ve kaza merkezlerinde, hükümet ve belediye dairelerinde ve diğer kuruluşlarda, okullarda, çarşı ve pazarlarda Türkçeden başka dil kullananlar cezalandırılacaktır. Dersim bir an evvel Kürtlüğe karışmaktan kurtarılmalıdır.” Yıl 1926. Mülkiye müfettişi Hamdi Bey Raporu’ndan: “Dersim gittikçe Kürtleşiyor. Tehlike büyüyor. Dersim, cumhuriyet için bir çıbandır. Bu "çıban" üzerinde kesin bir "ameliyat" yaparak acı sonuç ihtimali önlenmelidir.” HİTLER DE ALMAN ULUSUNUN SAĞLIĞINI KORUMA İSİMLİ BİR KANUN ÇIKARMIŞTI
04-07-2014 08:07 (44)
ne de ailem için bir kıymet-i harbiyesi yok, yalnızca 80 öncesi Türk, 90 sonrası Kürt milliyetçiliği baskısı karşılığında bir kontrast vurgusu olarak gündemimize gelmiştir. Her iki taraftan dedelerim bir şekilde osmanlının sonlarına doğru İstanbul'a gelmiş, böylece biz Türk, orada kalan, tanımadığımız akrabalarımız da -ısrarla anmayacağım- o balkan ülkelerinin vatandaşı olmuşlardır. O topluluklar osmanlıya ayaklanıp, kendi başlarına ülke, devlet, dil kurmayı becermiş, bazıları 90'larda avrupanın dibinde kıyıma uğramış, ama o ayrıcalıklı zulme uğrayan kimlikler kategorisine girememiş,bazıları +
04-07-2014 08:08 (45)
da İtalya'ya kapağı atmak isterken kah derme çatma teknelerde telef olmuş, kah geçenlerde tanık olduğum gibi gümrükte aşağılamaya uğramıştır. Gerçi bu konularda fazla bilgi sahibi değilim, dillerini, tarihlerini incelemedim. Zira kendi ülkemde olanlarla meşguldüm, ve 14'ümden beri Bekir Yıldız vs. vasıtasıyla benim halkım diye bildiğim onlardan ziyade Kürtler olmuştur. Şimdi bazıları bunun boşa olduğunu öne sürebilir, ne de olsa kendi tanımlarıyla dünyanın 3 değişmez gerçeğinden biri olan "onların' iki tane partileri ve bir cumhurbaşkanı adayları var ve biz "ötekiler" için bir planları yok.YÜ
04-07-2014 08:08 (46)
KAAN AYNI KEFEYE KOYAN BEN DEĞİLİM ATATÜRKE SÖYLE O DEDİĞİNİ MİMAR SİNANIN KAFATASI ÖLÇÜMLERİNDEN MEMMNUN OLMUŞ HEYKELİNİ DİKTİRMİŞ Ç.Ü.
04-07-2014 08:08 (47)
Ekmeleddin İhsanoğlu: Allaha şirk koşanları ateşle imtihan ederler. Sivas katliamından sonra sarf ettiği bir cümle...
04-07-2014 08:08 (48)
"Hz. Nuh Tufanı’nda gemi Cudi Dağı’na oturmuş. Sular çekilince de ilk imar burada, Şirnex (Şırnak) şehrinin kurulmasıyla başlamış. Şehrin hükümdarı da Hz. Nuh ümmetinden Kürdim Melik imiş. Bu zat Cudi Dağı’nda altı yüz sene yaşamış, evlatları da her tarafa yayılarak İbraniceden ayrı bir dil yaratmışlar ki bu ne Farsçaya ne de Dericeye benziyormuş."Kürtçe'nin kökeniyle ilgili Özgür Gündem gazetesinden bir yazıdan alıntıdır.Bilimsellik kaygısı var mı?.Ulus-devlet kurulurken Türk ulusuyla ilgili araştırmalar da yapılmıştır.Yine de aynı dönem batı uluslarının çalışmalarından daha alçak gönüllüdür.
04-07-2014 10:28 (49)
"Efendiler, Türk olabilirsiniz, Amerikalı olabilirsiniz, italyan olabilirsiniz, dahası Tobago Trinidatlı bile olabiliriniz, ama Kürt olamazsınız." Nuh Tufanı'ndan beri gelen ve Ahiret gününe dek devam edecek bir kalıcılık ve kutsallık ile karşı karşıyayız. Hatta nükleer savaşa bile dayanıklı olacak bir etnik varoluş ile karşı karşıyayız. Eminim 3. Dünya Savaşı sonrasında dünyada sadece Kürtler kalacak.Mİ.
04-07-2014 11:28 (50)
M.İ SEN DALGANI GEÇ , SENİN VAROLUŞUN YOK,KENE GİBİ YAPIŞTINIZ YILLARCA KÜRTLERİN SIRTINA,KÜRTLER OLMAYINCA BAKALIM SÖMÜRGECİ ÜSTÜNLÜK HEVESLERİNİ KİMİN ÜZERİNDE YAŞAYACAKSIN. KÜRTLER AYRILDIĞINDA HALİNİZ NİCEDİR.VAROLUŞ KRİZİNİ BAŞKA ULUSLARI AŞAGILAYIP KENDİ ULUSUNUZUN BİR NUMARALI OLDUĞUYLA KAPATIN.BAKALIM BU YAMALI BOHÇA DAHA NE KADAR DİKİŞ TUTACAK. BİR TÜRK DÜNYAYA BEDELDİR ATATÜRK.
04-07-2014 11:35 (51)
H. Nihal ATSIZ’ın Vasiyeti Yağmur Oğlum; Bugün tam bir buçuk yaşındasın. Vasiyetnameyi bitirdim kapatıyorum. Sana bir resmimi yadigâr olarak bırakıyorum. Öğütlerimi tut, iyi bir Türk ol! Komünizm bize düşman bir meslektir. Bunu iyi belle. Yahudiler bütün milletlerin gizli düşmanıdır. Ruslar, Çinliler, Acemler, Yunanlılar tarihi düşmanlarımızdır. Bulgarlar, Almanlar, İtalyanlar, İngilizler, Fransızlar, Araplar, Sırplar, Hırvatlar, İspanyollar, Portekizliler, Romenler yeni düşmanlarımızdır. Japonlar, Afganlılar ve Amerikalılar yarınki düşmanlarımızdır.
04-07-2014 11:35 (52)
Ermeniler, Kürtler, Çerkezler, Abazalar, Boşnaklar, Arnavutlar, Pomaklar, Lazlar, Lezgiler, Gürcüler, Çeçenler içerideki düşmanlarımızdır. Bu kadar çok düşmanla çarpışmak için iyi hazırlanmalı. Tanrı yardımcın olsun. M.İ SANA HEDİYEM OLSUN BU VASİYET
04-07-2014 11:36 (53)
Bu arkadaş sitenin okurlarını Kürtlerden nefret ettirmek için yazıyor galiba. Birçok Kürt böyle kindar değildir arkadaşlar. Büyük harflerle yazıyor, sürekli bağırıyor sanki. İnternet kışkırtıcılarına dikkat. Öbür taraftan da olabilir. Anlarsınız. Ayrıca konu iyice sapmış. Yazar ne diyor bu yorumlar nereye gidiyor. Soru açık oysa. Kim bu seçimde Tayyip'ten yana? Niye saptırıyorlar ki?
04-07-2014 11:42 (54)
Haklısınız, ne diyeyim. Cumhurbaşkanlığı seçimine odaklı bu yazıya yoğunlaşalım arkadaşlar. İş çığrından çıktı. Türk-Kürt meselesini bitirelim artık. Lütfen. Buna 10 site daha kursak yetmez. Hem seçimde Türkler ve Kürtlerin çoğu anlaşmış zaten, fikir belirtilecekse niye anlaşıldığı üstüne belirtilse? Editör Yard.
04-07-2014 12:34 (55)
PARANOYAK OLAMA O KADAR ,NEFRET EDİP ETMEMEN UMRUMDA DEĞİL.GOMİNİSTLERE GELSİN BU HABER Türk ırkçıları Giresun’un Piraziz ilçesinde bir lisenin yurt inşaatında çalışan Kürt işçilere saldırıda bulunarak linç etmek istedi.Tartışmanın Piraziz İsmail Yücel Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesinin yanında yapılan 200 kişilik yurt inşaatında çalışan Kürt işçilerle okul bahçesinde İstiklal Marşı okumak için toplanan öğrenciler arasında çıktığı ileri sürüldü.
04-07-2014 12:39 (56)
Bu sonuncusu Kürt-Türk tartışmasında son yorumdur. Bazı yorumcular yazardan daha uzun yazmışlar. Üstelik konudan tamamen saparak. Başka yazmayın, yayımlanmaz. Şimdi artık yazının özüyle ilgili yorum varsa onu bekliyoruz. Tüm bu birbirinden nefret eden gruplar seçim boykotunda nasıl birleşmişler sorusu... Editör yard.
07-07-2014 08:35 (57)
Ülkede AKP faşizmi var diyenler demek ki inanmadan, sırf ajitasyon olsun diye söylüyormuş. Erdoğan'a diktatör diyenler demek ki işi abartıp insan kafalamanın derdindeymiş. Yoksa bir ülkede faşizm varsa eğer, diktatör varsa, insanlar bu kadar tuzu kuru, steril, bu kadar doğrucu tercih yapma imkanı bulamaz. Bu kadar rahat olamaz sözüm ona ilkelerinde. O zaman sorarlar, bir ay önce nerdeydi o ilkeler? Şu anlaşıldı ki herkes birbirini ve halkı kandırmaya çalışıyor. Kimse içten değil. Yazık!
19-03-2015 13:24 (58)
Amerika hem predatörleri aracılığıyla yanlış istihbarat verip kürt gençleri öldürtür hem de Barzaniye destek verir Kobaniye yardım gönderir . Çıkarı hangisini gerektirirse onu yapar. Böyle bir dostluk kürtler için çok tehlikelidir.Asla güvenilmeyecek bir ortak elbette Türkler için de öyle. İki halkın da çıkarı barışta birleşmektir. AKP çözüm süreci diye oyalar ama gerçek çözümden kaçar. Ülke demokratikleşmeden çözüm de mümkün değil. Bu seçimde önümüze konan seçenekler de ne yazık ki ülkeyi demokrasiye götürecek gibi görünmüyor. Halka güven verecek güçlü bir muhalefet yok. Ülke her geçen gün demokrasiden uzaklaşıyor.
DOST SİTELER
Toplam Giriş Sayısı : 2211425
Arama

İmzasız yazı yayımlanmaz. Yazıların sorumluluğu öncelikle yazarına aittir.