Boşuna kasmayın, sosyalizm falan olmaz, HDP neyinize yetmiyor, oy verin ne olur ne olmaz…

Heladan hane, insandan nane olmaz.

Hani sağımıza bakıyoruz, solumuza bakıyoruz, konuşmaları izliyoruz, tartışanlara kulak veriyoruz. Salaklık haddi aşmış, karaktersizlik bentleri patlatmış. Bir cümleyi bile anlayamıyorlar, tek tümceyi bile dürüstçe yorumlayamıyorlar. Bu insanlar iki romandan hangisi iyi, iki partiden hangisi doğru, nasıl ayırsınlar. Ayıramıyorlar zaten, hayat göstermiyor mu? Gerçi onu da göremezler.

Hani bunu dedikçe –K. Arslanoğlu hocamla birlikte- çok kızanlar çıkıyor. “Hep aynı şeyi tekrarlıyorsun: İnsan karaktersiz, insan salak… bu mu senin siyasetin” deyu  ileniyorlar.  İsterseniz sabaha  kadar tepinin, dilerseniz kırk gün çemkirin, bu böyle ve maalesef ya da niye esef, hep benim dediğim çıkacak. Her günkü her olay size kapak olacak.

Kötüysen önün açık, her manada açık. İyiysen bin bir engel. Öyle düzenden, devletten, ABD’den, TC’den değil, engel bizzat insandan. Kalitesiz düşünce üretirsen kaliteliyi döversin. Aha Pamuk bey, yine 50 bin liralık ödülü kapmış, Aydın Doğan’dan, Doğan Hızlan’dan, Gümüşi Semih’ten… Kötüysen sayılırsın, iyiysen kakalanırsın. İyi siyasetçiysen oy alamazsın, kötüysen sandığı çatlatırsın. İyi parti kurarsan üç günde ütülürsün, kötü parti kurarsan herkesi ütersin. Kötü roman iyiyi kovar,  satılık gazeteci satın alınmayanı köşeden zıplatır, ekrandan fırlatır. Kötü doktorsan gönenirsin, iyiysen çömelirsin. Demek ki kötülük algımız kötü. Cidden “kötü”lük algımız çok kötü.

Zaten kapitalizmin kötülüğü bir mit. Niye ona rahat ve konforlu yaşam olanağı diye bakmıyoruz ki? Emperyalizm büsbütün martaval. Özgürlük getirici olarak algılayın, böyle görün, görsünler sizi, yaşamınız değişsin… Ruh satışı iyi para getirir, üstüne huzur getirir. Kapitalistperver Sosyalistler Derneği’ne yazılın, konformizminiz formislensin.

İnsanlığın en büyük bilimsel keşfi: Kendi salaklığını ve karaktersizliğini keşfetmek.

Şaka değil. Böyle bir türün kendi düzeyini anlaması bir mucize. O halde, kasmayın kendinizi, sosyalizm falan olmaz. Bu ülkede değil, dünyada olmaz. Düzey neyse düzeyini bulur. İnandıkları bir lider çıkmazsa kimse kendi muazzam felsefesinden bir gıdım taviz vermez. İnandıkları lider de tesadüfi işte. Bugün Selahattin, yarın Bahattin, iyilik kötülük, liyakat veya kıraat geçmez. Şansa kalmış. Dört kollu meyvalı kumar makinesi. Başlarında bizim bilmişler. Kazan kazanıyorlarsa bize bok yemek düşer.

Bırakın solculuk, sosyalistlik ayaklarını, bize uygun, bizim karakter ve zekamıza uygun şey var zaten: Serbest piyasa, hukuklu devlet desteği, üstüne özgürlük kösteği.

Kerevete çıkın ya da oradan tepetaklak düşün. Bundan böyle ben de üç mum yakarım, seyrine bakarım.

T. Fikri

Facebook
yorumlar ... ( 23 )
17-04-2015
17-04-2015 22:48 (1)
Otherwise çok aklı başında dostlardan seçimlerde HDP'yi desteklemek lazım çağrıları geliyor ve ben de T. Fikri gibi hissediyorum. Emekliliğime birkaç ay kaldı, tek avuntum bu. AA.
17-04-2015 23:49 (2)
A.A. otherwise olmuş, herşeyi korekt iken öte yandaki meczupluğu görmez olmuş. Referans Kenan Demirkol. Genel cerrah. Şekerin iblisliğini nereden biliyor? Eş durumundan. Eşi çocuk metabolizmacıdır. Diyorum ki bu rehavette ben de eş durumuna niye teslim olmayayım? Bizim eş de uzmandır, doktordur, K.A. kadar hocadır da nezaketten "hocam" demiş. Solculuk kariyeri de var. HDP deyip duruyor, boyuna okumalar yapıyor. Tuzu, kolesterolü, -yakında tansiyon da gelecek- kanıtı bu denli oyuncak eden ortamda niye ikinci kez Ekmel trenine bineyim? Niye güveneyim? Kendi tanıdığını çekememeyi gayet iyi biliyorum. Televizyonda ancak tanımadığım -amerikan- dizileri izlerken huzur buluyorum, yakındaki herkesle kuyruk acım var. Pamuk ipliğine bağlıdır fikirler. Şiir zaten ölü seviciliktir. Ben de böyle hissediyorum, Anadolu Ajansının nihayet bir şeyler hissettiğine sevinerek. Demek toplumcu tıp hissederek kurulacak. Ha, bunları da sevdiğimden yazıyorum. T. Fikri de yok aslında. Ben kim miyim? Çarli Mesper
18-04-2015 00:01 (3)
Herkesi idare et, naz çek, çemkirme çek, ikna etmeye çalış. Ben de T. Fikri gibi düşünüyorum. Ben nazlanayım, siz çekin. Yazar beğenmezsiniz, ona laf buna laf, tek başınıza kendiniz yazın, bu ne yahu. Tıp Bu Değil'in felsefesi belli, buna uygun yazılar tabii çıkacak, her seferinde bir yığın laf işitiyoruz. Kendi başıma yazar, kafamı dinlerdim, ortak bir iş yapmaya çalışıyoruz. Farklı fikre biraz tahammül lütfen. Biz sizin fikirlerinize hep tahammül ediyoruz, etmeyelim mi bundan sonra. Kolesterol meselesinde zıttız ve buna çok bozuluyorum. Ama her dakika baskı kurmuyorum. Korkundan kolesterol diyemez olduk be Çarli. Korkmaya ne mecburiyetimiz var ki. Kanıtı oyuncak eden ortammış. Yahu kim hangi partiye, hangi ilaca oy vermek istiyorsa etsin. Of be of. Ben naz edeyim siz çekin bundan sonra. K.A.
18-04-2015 08:57 (4)
Çarli bilimselliğini kolesterol seviciliğine, demokratlığını da kürt seviciliğine endekslemiş. Ekran, ekran söyle bana, benden daha akıllısı var mı? Ben buradayım efem, yine beklerim. Segman Ferid.
18-04-2015 08:58 (5)
T. Fikri bana ilham verdi. Bundan sonraki politikamı açıklıyorum: (Tabii becerebilirsem, kolay değil) Sefam olsun politikası. Oh, iyi olmuş politikası. Madem hep haklı çıkıyorum, ne diye üzüleceğim, seyrine bakarım. Ne gelişme olursa nasıl olsa tahmin anlamında ben kazanıyorum, ne diye üzülecekmişim. Ben de kazan kazan konumuna geçerim. Kim kazansa ben kazanmış olurum çünkü. Evet yeni tutum bu: Her gelişmeden kazançlı çıkmak. Oh, iyi olmuş, beteri de olsun, demek. (kime ne olmuşsa). Sefam olsun demek. Üç mum yakmak, seyrine bakmak!!! Çok zor ama, bunu deneyeceğim. İyi bir yol olarak görünüyor. Kötülükler prensliği her zaman geçer akçe. Kaan Ars.
18-04-2015 10:57 (6)
Sen de haklısın ama ben de aynı şeyleri söyleyebilirim, sonsuz ayna görüntüsü oluşturabiliriz. Zırvanın dibine kimse ses etmeyecek mi, yoksa sen de mi haşa huzurdan po-mo oldun? Bak daha basit bir analoji kurmamla Sekman beni kolesterol ve kürt sevici ilan etmiş.sana da örnek göstermiş. Halbuki ben arnavutları ve antidepresanları da severim. Kolesterolden sıkıldık, ayides mayides konuşalım acık diyen benim, bu kez tuza dadanan siz. Mamafi bu naz konusunda anlaşıyoruz, bence de en makbul yazar Küçburg Kasabı. Koy malı ortaya, çekli kuleye, oh. Okşan gibi A.A. ya da bir dokunalım dedik, araya girdin, alıngan. İyisi mi kalsın, şimdi A.A. ve Okşan'la da ünsiyet peşindesin derler. Sevgilerimi söyleyemiyorum, söz oluyor. Yarli Üsper
18-04-2015 11:58 (7)
Yarlicim, burada 10 önemli konu saptasak, ben bir yazarımızda sadece 3'ünde anlaşıyorum, birinde 7, başkasında 9, bir başkasında 2. Bu Mutluhan için de geçerli, senin için de geçerli, herkes için geçerli. 10 da 10 insan kendiyle bile anlaşamaz. Tabii ki eleştireceksin, sert şekilde taban da koyacaksın, bu herkesin hakkı. Benim içerlediğim şey o varsa burası bozuldu artık, şu da varsa her şey kontrolden çıktı hissine kapılman. Olumlu bakarsan her şey kontrol altında, olumsuz bakarsan her şey rayından çıkmış. Gerçek ise bunun ikisinden birine daha yakın olmak üzere ortasında. Tuz meselesinde yüzde 95 aynı düşünüyoruz, yüzde beş fikir egzersizi yaptık diye ordan da kavga çıkmasın. Yeni sloganımızı unutma: mal bu, malzeme bu, insan buysa, biz de oturalım sefamıza bakalım, üç mum yakıp seyre dalalım, çok kasmayalım. :))) Kaan A.
19-04-2015 00:08 (8)
HDP konusunda haklısınız ancak ne yazık ki AKPnin en az sayıda milletvekili çıkarabilmesi için HDP barajı geçmeli. Böyle olunca duygusallığı kenara bırakmaz gerekmez mi? Soner Yalçın Demokrasi matematik değil, hesap yapmayın gönlünüzün istediği partiye verin buyurmuş. Ne yazık ki baraj olduğu sürece yüzde 1 in altında kalacak partime oy veremeyeceğim bu şartlarda asla veremem AKP nin elini güçlendirmek istemem. Gel de hesap yapma şimdi, daha iyi önerisi olan var mı?
19-04-2015 01:07 (9)
HDP kürt ANAP'ı kardeşim solla alakası yok, AKP'ye zarar ettireceğiz diye böyle bir partiye mi oy verelim. Bu nasıl mantık? AKP az milletvekili çıkartsın diye MHP ye oy verelim diyen birileri de çıkabilir, VP ne verelim diyen de...Alın hesap makinelerini hesaplayın, solcular Kütahya'da MHP ye Mersin'de HDP'ye Antalya'da CHP oy versin... Nasıl böylesi daha iyi galiba :)
19-04-2015 09:31 (10)
Bizim ülkede salaklık çok moda. Edebiyat, müzik vb. alanlarda kalitesiz ürünün alıcısı çok kaliteli olanın yüzüne bakan yok... Siyasette her partide zübükler revaçta en zübük olanı Aksaray'a oturtuyorlar. Bu ülkede hangi matematik tutar ki
19-04-2015 13:43 (11)
Hatırlar mısın, bir avuç aydınla bu şirin mekanı açtığınızda iklim ne kadar asude idi? Yorum kutularında –ki o zaman bir kibrit kutusu boyutunda peynir kadardılar– tek tük "aklınıza sağlık", "emeğinize kuvvet", "yüreğinize bereket" ler, "katılıyorum, katılıyorum" lar ebegümeciler gibi pıtırcıklanırdı. Sonra ben geldim; ufaktan "ne lan bu?" lar baş göstermeye başladı. O menhus ve makus "D-vitamini muharebesi"nin küllerinden ise a.y.a. tezahür etti, sandallarına sığmayan tabanları ayarı hepten bozdu, ortalık Harlem Endüstri Meslek Lisesi basket takımı soyunma odasına döndü. Yolunu şaşırıp buraya düşen bilge "hatun kişiler" barbarlar tarafından recmedildi adeta. An itibarı ile de hava bambaşka. Haklısın millet kötüyü seviyor, bakınız çay-çorba-bilim okunma sayılarına. Valla uzatmıycam:) Yanlış anlayanlar için; HDP'ye dönmedim, sadece bilim konusundaki liberal tutum benim böyle yapmama benzerdi diyorum. Burası bozulmuş da değil, acık da kasmamanın keyfini sürelim, üç günlük dünya :) Yarli
19-04-2015 20:06 (12)
Sosyalizm bir sonraki hikaye. O da önceki hikayeye bağlı. Ben bu "reel insana" çok giydirmeyeceğim; Neolitik Devrim sonrası der, geçerim. Maymunsu kuyruksuz; anlaşılan bir kedi kadar bile sevimli olmayan "yaratık" değil, bir varlık'tan geldik; bu kadar geldik; bu kadar geldiler! Gelemeyenler mi çoğunluk? Bekleyelim mi, ittirelim mi? İttirecek yer kalbi bozar mı? Sanki temizdi ya... Terzi Fikri... Ne biçer bu adam? Şüpheli bir herif. 1789 devrimcileri gibi; zanaatkar. Kundura tamircileri daha devrimci ama... Lanet olsun; devrim yapacağım ama halk müsait değil! Kendime uygun bir halk arıyorum; bulanların bu siteye müracaatı.. Kapı no.. unuttum... Anlaşıldı; bu terzi Fikri XXXlarge dikmeyi seviyor.. Bu kalıba bu bol.. Sosyalizm de öyle; bu kalıba uymaz.. şimdilik; belki en az 50 yıl.. Sonrası sonra... elki de bir 50 yıl daha gerek ama neyse ki bu benim sorunum değil. Şimdi n'pak usta? Devrim yapamıycez ama n'palım? Ağlayak mı? HDP geçsin barajı; şenlik olmaz mı? Şenlik olsun; HDP!ça.
19-04-2015 20:06 (13)
hatun kişilerin "yolunu şaşırıp da" buraya düştüğü senin hüsnü kuruntun olmalı, bilgelik için saol yine de. Recm, itiraf kabilinden aleyhine delil olarak kaydedildi... havada dokunaklı bir rüzgar, hem eser hem Okşar.
19-04-2015 20:13 (14)
Şenliğinizin nasıl bir rezillik olduğunu ben söylemeyeceğim, 12 numara, kendiniz göstereceksiniz bunu, belki de itiraf edeceksiniz, o zaman ben de sefam olsun diyecek, seyrinize bakacağım. Hep kazanan ben olacağım. T.F.
19-04-2015 21:18 (15)
Hayat galip gelir sonunda. 1789 devrimcilerinin hayali neydi; özgürlük, eşitlik ve kardeşlik! Napolyonla taçlanan kaç yüz bin ölü! Sonar 1917. İşçi sınıfının iktidarı; nasıl bir iktidardı ki Devlet kölesi oldular. Ve Kürtlerin ezici çoğunluğu Neolitik Çağ'dan kalan insan yığınları! Öncülerinin hayalleri de 1789, 1917 gibi. Hayat galip gelecek; yok öyle yağma; çağları laf yığınları ile sıçrayamazsın! Ve bu gerçekliğe karşın HDP barajı geçsin! !789 ve 1917 yine de bana sevimli gelir ya! Trajedi seyri hastalıklı bir duygu olsa da, trajediler tarihin şenlik hanesindedir; elbette en az yüz yıl sonra.. Ve elbette şenlik ve rezillik arasındaki sınır çizgisi çok incedir; ve bu çizgide yürümek istemle seçilecek değildir; ancak bu zavallı Türkiyeli'ler tembellik ve yalakalık ile geçmiş son 35 yıl sonunda bu "şenliği" hak etmiştir. ça
19-04-2015 21:23 (16)
En küçük bir ciddi siyasi projenin altına giremeyip köşesinden konuşacak adam tabii hep haklı çıkar. Bi bok çıktığı da yok ya, neyse... Ekmeleddin'e oy istemişti, Ekmeleddin şimdi MHP adayı. Eee, eli kanlıların partisine mi oy verelim şimdi?
19-04-2015 21:34 (17)
Hey sen, sefil, 16 numara, yalancının önde gideni, kim en ufak siyasi projenin altına girmemiş yaşamı sahte, ruhu yalan kişi. Geçmişi boşver, bu site ne! Ne tiksinç insanlar olduğunuzu okur görsün diye bu yorumunu yayımladım. Ekmelleddin'e oy istedim, tabii ki istedim, çünkü Tayyip karşısında tek alternatifti. Yine girsin yine oy isterim. Sizin kim olduğunuz, ne yapmak istediğiniz belli değil. Verin HDP'ye oy. Ekmelledin kaç kişiyi öldürmüş, sizin desteklediğiniz adamların ellerinde binlerce solcu, devrimci, Kürt ve sivil yurttaş kanı var. Bunları idrakten uzaksın, bilirim, ama okur görsün diye yazıyorum. Bir bok çıktığı yokmuş, sen kendi kafana bak, orada çıkıyor işte. Bir daha yorum yazmaya kalkma. Her zaman pislik gösteremeyiz. K.A.
19-04-2015 22:00 (18)
dislektikler de pislektikler de burda :(((
20-04-2015 09:31 (19)
16 numaralı yorumcu Ekmeleddin MHP geçmişi olaan bir siyasetçi değil. Suudi desteği ile İslam İşbirliği Teşikilatı genel ekreterliği yapmıştır. Zaten ülkücü işareti yerine rockçı selamı vermesinden anlamanız gerekirdi. Ekmeleddin İhsanoğlu'na oy vermedim sitede yazdım. Yanlış seçim olduğunu muhafazakar seçmenden oy alamamasından ortaya çıktı. HDP'den devrimci sosyalist siyaset çıkaran analizleri de,ANAP çıkaran analizleri de doğru bulmuyorum. Yaşanan süreçte de sosyalist hareketler iltihak oluyorlar. EMEP BDP'nin HDP'ye katılmasını eleştirdiği için onun yerine ESP genel başkanı eşbaşkan yapıldı. EMEP'e o dönem amansız eleştiriler yapıldı. Şu anda bile 4+4+4 gibi başlıklar dışında,kürt siyasal hareketin belirlediği doğrultuda siyasal analizlerde bulunmaktadır. Bu seçimde liberal "sol" turnusol (Ufuk Uras'ta bu sitede) yazarı 2 HDP adayı en ön sıraları aldı. Oy verilmesi konusunda verilebilir CHP,HDP sosyalist değildir bu bilinerek verilir ç.
20-04-2015 09:33 (20)
saat şu an sabahın 2 buçuğu. pislektik falan demişiniz. Kos'tan yeni döndüm (cücük burcuvayım, tekneyle gidip gelebiliyorum). türkiyeliler demiş orda birileri. ben neyim la? çekoslovakyalılaştıramadıklarınızdan mıyım? o ne biçim tanım? benden habersiz benim (kopiraytı üzerime olan) malları fazla kullanmayın. kafama eser, avrupa birliği şeysi babında sizden kopirayt ve hatta yesorrayt hakkı isteyesim gelir. akilli beğ! kürtçe yazdım. dabılyuğ ve ikis görmediniz diye şaşırmayın. bu aynen böyle yazılmalı. benim kırmanci lehçesi üzerine ihtisasım boyunuzu aşar. mandingo değilsen rokko'nun garşısına çıkma demiş atalarımız (bu arada, onların birlikte filmi var; meraklısına tavsiye olunur). mehepeyi ve ülkücüleri faşist olarak isimlendiren denyolara da bi sorum olcek. a tıynetine ... , akepe çok mu özgürlükçü? onun ne özgürlüğünü, ötekinin ne katilliğini gördün de bu lafları ediyon? mehepe oyvermeyeni ben... isim mi? gerek var mı LA? mucukusss
20-04-2015 10:29 (21)
İnsan Bu, mal bu, malzeme bu. O halde bundan böyle gerçekten fazla kasmayalım. Sefam olsun politikası. Oh, iyi olmuş politikası. Madem hep haklı çıkıyoruz, ne diye üzüleceğiz, seyrine bakalım. Ne gelişme olursa nasıl olsa tahmin anlamında kazanıyoruz, ne diye sıkılacağız? Biz de kazan kazan konumuna geçelim. Kim kazansa biz kazanalım. YENİ TUTUM BU OLMALI. Her gelişmeden kazançlı çıkmak. Oh, iyi olmuş, beteri de olsun, demek. (kime ne olmuşsa siyasi anlamda). Sefam olsun demek. Üç mum yakmak, seyrine bakmak!!! Evet, cidden bayağı zor, ama denemekte fayda var. Kötülükler prensliği bence de her zaman geçer akçe. Ve bu sözlerimde ironi yok! T. Fikri
25-04-2015 16:54 (22)
hdp'nin barajı geçmesini istemeyenler: doğu perinçek, tayyip, melih gökçek, efkan ala, yalçın akdoğan, mhp hepar vs... SIZ KIMIN YANINDASINIZ? otanka tatanka.
25-04-2015 17:06 (23)
HDP barajı geçse de geçmese de HDP'nin bu şantaj gibi politikasını destekleyenler: ABD, Avrupa Birliği, Doğan Medya Grubu, Türkiye büyük sermayesi, bilumun Amerikancı yazar, çizer, sanatçı, entel vesaire. Otanka'nın akıl yürütmesi desteklediği partinin mantığına bire bir uyuyor. Daha önce ne dediler, karşıda IŞİD varsa PKK'yı desteklemek zorundasınız. Yok, bilimum bu mperyalist güçlerin en büyük merkezlerinin doğrudan PKK-HDP'yi desteklemesi tek başına ona karşı çıkmamaız için her koşulda yeterli olmayabilir. (Aslında bal gibi olur da). HDP'nin desteklenmemesinin dört gerekçesini öbür yazı altında yazdım: Kısaca: 1- HDP'yi kim yönetiyor belli değil, 2- HDP'nin yarın ne yapacağı belli değil, muhalefeti çok kez sattı, her an yine satabilir 3- İdeolojik olarak sol-sosyalist-devrimci gibi görünüyor, bu gerçek sosyalist seçeneği 30 yıldır engelliyor 4- Etik olarak bu desteği hiç hak etmiyor. (Katliam politikaları, kirli para vb.) Saygılar Tatanka ve ve her zaman Tatanka kalanlar. K.A.
DOST SİTELER
Toplam Giriş Sayısı : 2210671
Arama

İmzasız yazı yayımlanmaz. Yazıların sorumluluğu öncelikle yazarına aittir.